I morse så trodde jag att jag skulle till Filmkedjan för att diskutera lite mer om de få timmarna jag kunde få där, slutade med att jag kunde eventuellt få en heltidstjänst där 6månader fram över. MEN ifall arbetsförmedlingen kunde ge mig stöd. Efter mycket om och men fick jag tag på min handläggare, men kan ju säga att det var en mycket bortkastad tid. Vart näst intill dum förklarad då jag är ändast 18år samt bara vart arbetslös i 5veckor. Visst det finns dom som har gått mycket längre arbetslösa än mig som kanske "förtjänar" stödet mer. Men va fan, här jag jag på egen hand hittills fått fyra intervjuer och nu erbjudan på en heltids tjänst men nu inte får någon hjälp. Det känns ganska ruttet måste jag säga! Så dagen vart mycket surare en jag hade väntat och efter lite utbrott och så vidare, slutade jag och Henrik denna kväll med en lite längre kvälls promenad runt stan. Det var jätte mysigt, men ska verkligen ta med mössa och vantar samt min kappa då det börjar bli för jäkla kallt! 




Lite bilder ifrån promenaden <3

Kommentera

Publiceras ej