Tänkte bara berätta om ett litet mål jag har skapat för mig själv, det är att jag ska äta vegetarianiskt när jag är i skolan hela läsåret som är kvar. Hittils har jag bara ätit vegetarianiskt. Men det gör mig inte till vegitaian då jag äter kött och så till kvällsmat och har pålägg av kött till frukost.
 
Men varför göra det då om du inte ska bli vegetarian?
 

Jag har börjat tänkt lite och jag skulle gärna vilja bli vegetarian med tanke på att det är mer miljövänligt då ingen djur/kött transport behövs. Tänk dig att findus fisk pinnar åker i från norge till kina sen till sverige, tänk hur mycket utsläpp det bli och så, sen är det inte så frächt!!. Men att vara "heltids" vegetarian blir nog lite svårt för jag tycker kött är väldigt gott och sen blir det så jobbigt när man är hos folk o.s.v. Sen bor jag halvtid hos Henke nästan och vill inte att hans föräldrar ska stå och göra extra mat till mig. Det skulle bara kännas fel. Kanske blir jag vegetarian när jag flyttar hemifrån vem vet? Man man kan börja någon stans om man vill ändra på någonting. ( jag vet att jag inte räddar världen genom att bara jag äter vegetarianiskt men det käns bättre för mig)
 


 
 
 

Kommentera

Publiceras ej