För två veckor sen såg jag att maxi hade rea på alla sina poketböcker (bara 40 kr!!) och jag hittade Genom dina ögon av Stepenie Meyer! Det tog mig fem dagar att läsa ut den (jag har nog för mycket tid haha) och den var super bra. Det var något helt annat en Twilight serien, jag fastnade verkligen för karaktärerna ochbåde grät och skrattade till den. Men vad handlade den om då?

Jo den handlade om att våran värld hade tagits över av en utomjordisk ras kallad själarna. Själarna tar över människorna som de kallar för deras vädar, för att förbättra planeten. De ville inte att jorden skulle förintas av människornas sätt att hantera den. Men det fanns några riktiga människor kvar, rebeller. I boken får man följa Vandraren som är en själ som sätts in i en av rebellerna. Hon kan inte riktigt kontrolera människan utan Melenie som hon hette hördes i Vandrarens tankar. Melanie ger Vandraren sina minen av sin kärlek Jared och sin älskade bror Jamie. Vandraren får känslor för de här människorna och vill hitta dem och hjälpa dem i från själarna. Vandraren blir bara mer och mer kluven, hon är en förädare till sin egen sort och ett monster för människorna.
Jag vill inte skriva mera utan låna eller köp boken den är mycket värd att läsa!

Kommentera

Publiceras ej