I får läste jag ut boken De Utvalda av Kristin Cashore och tänkte nu uverdera boken ur mina tankar. Jag kommer inte berätta något från handlingen utan bara skrivahur jag tycker att boken är uppbyggd så det är ingen risk för spoiling haha!

I de första kapitlena i början var det lite svårt att hänga med och förstå de "övernaturliga" sakerna som hände, men senare kom förklaringarna och vid kapitel sju vart allt klart för mig ungefär. Själva handlingen är spänmnande och fångar läsaren efter ett få antal kapitel. Mitt i boken var det spänning lite romans och även personliga värderingar ur huvudkaraktärens tankar. Vilket tycker jag är mycket bra! Slutet vart jätte spännande och sen rundades den av och det blev ett jätte bra slut. Jag fick inte ångest av att den tog slut som jag lätt kan få haha. ne jag kände mig klar med Katsas berättelse. Men vill självklart läsa Kristins Cashores andra böcker!

Den andra boken hon har skrivit Fire som inte har översatts till svenska en är en fristående bok om jag har förstått det rätt och den utspelas ungefär 30 år innan Katsas tid. Sen kommer Kristin även ut med en bok i maj. Dock vet jag inte vad den kommer att handla om.

Kommentera

Publiceras ej